In goana dupa profit, companii mari precum Vodafone aleg sa recurga la metode mai putin agreate de catre client, prin strategii de vanzari agresive si metode de manipulare fara perdea.

De exemplu, aleg sa cumpar un telefon la liber de la Vodafone ca firma – SEOmaxim S.R.L., iar cand ajung acolo mi se face o oferta cu un pret mult mai mic pentru acest telefon, dar la abonament.

Nimic iesit din comun pana acum...

La cateva zile dupa achizitie, intr-o zi de sambata la ora 10 dimineata, un reprezentant Vodafone suna si face afirmatia ca eu sau firma mea am castigat! Nu stiam sa ma fi inscris la vreun concurs sau sa-mi fi dat in vreun fel acordul pentru a-mi fi folosite datele in asemenea scopuri.

Trecand peste detaliul ca era weekend si majoritatea oamenilor prefera sa se relaxeze dupa o saptamana grea la munca, de fapt nu am castigat nimic… Agentul Vodafone ma sunase pentru a ma convinge sa cumpar un serviciu sau un produs Vodafone!

Acest fel de manipulare agresiva din partea Vodafone este inacceptabila daca luam in considerare si mesajele electorale primite in timpul campaniilor sau lipsa de respect in ceea ce priveste clientii cu vechime care primesc niste oferte jenante pentru a isi prelungi abonamentul din partea uneia dintre cele mai mari companii de telecomunicatii care activeaza pe piata din Romania. Sa nu mai punem la socoteala numarul plangerilor care circula pe internet.

Pierde Vodafone clienti si apeleaza la strategii agresive de vanzare/manipulare sau pur si simplu isi incearca norocul cu noii clienti?

Oricare ar fi raspunsul la aceasta intrebare, se pare ca in zilele noastre toata lumea incearca sa iti bage pe gat produse si servicii. Piata a ajuns la un asemenea nivel de saturatie incat companii gigant aleg sa isi streseze clientii si eventual sa ii indeparteze, in loc sa ii fidelizeze.

Este oare posibil ca acest lucru sa fie un rezultat al faptului ca pe cei de la Vodafone nu ii mai intereseaza prea mult ce ofera dupa ce te-au convins sa faci un abonament, ci doar sa isi vanda mai departe produsele, sau mai rau, sa se foloseasca de datele tale confidentiale in diverse scopuri?

 Lipsa de respect la adresa clientilor este evidenta, avand in vedere ca isi permit sa insele diverse persoane afirmand ca au castigat ceva, dar de fapt “castigatorul” trebuie sa cumpere un produs sau serviciu. Cine iese mai castigat de aici?

Probabil daca metoda lor de abordare era mai subtila, nu ar fi deranjat la fel de mult, dar aceasta bataie de joc in ceea ce priveste inteligenta consumatorilor contureaza o politica cel putin dubioasa a celor de la Vodafone.

Foarte multe persoane se plang de diverse tertipuri prin care au fost inselati de Vodafone. Totusi, cu atat de multi oameni nemultumiti strategia acestora nu se schimba.

“Power to you!” acesta este sloganul multinationalei cu peste 21 de filiale in toata lumea, dar singura putere pe care acestia ti-o ofera este sa le cumperi cat mai multe produse si servicii la orice ora, in orice zi. Intr-o alta ordine de idei, ei isi rezerva puterea de a te deranja oricand pentru a iti vinde ceva sub pretextul ca “ai castigat”.

Polul puterii s-a mutat din mainile consumatorului in mainile companiei care acum isi permite sa faca ce vrea cu informatiile tale, bineinteles, in baza unui contract care ii absolva de toata vina. Astfel, consumatorul ramane descoperit in fata unor companii multinationale carora putin le pasa de nivelul acestuia de satisfactie si cu banii luati – aceasta este definitia clientului “castigator” la Vodafone.


Nu a fost gasit nici un articol.